DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
OKRĘGOWEJ STACJI CHEMICZNO – ROLNICZEJ W GLIWICACH
Okręgowa Stacja Chemiczno – Rolnicza z siedzibą w Gliwicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Okręgowej Stacji Chemiczno – Rolniczej z siedzibą w Gliwicach http://gliwice.gov.pl
Data publikacji strony internetowej: Lipiec 2020
Data ostatniej istotnej aktualizacji: Sierpień 2025
Stan dostępności cyfrowej
Aktualna strona internetowa Okręgowej Stacji Chemiczno – Rolniczej w Gliwicach jest w dużym zakresie zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, wyjątek stanowią niezgodności lub wyłączenia wymienione poniżej:
- przybornik dostępności znajduje się w prawym dolnym rogu wraz z ikonką wózka inwalidzkiego, w który należy kliknąć i wybrać dogodną dla siebie opcję,
- teksty opublikowane są w czytelny sposób,
- nawigacja strony jest spójna, logiczna i niezmienna w obrębie serwisu,
- posiada panel powiększenia czcionki i kontrastu kolorystycznego,
- można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych,
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
- pliki formatu pdf., doc., xlsx dostępne do pobrania ze strony wymagają zewnętrznych programów obsługujących opcję dostępności.
Strona częściowo spełnia standardy dostępności cyfrowej zgodnie z wymaganiami WCAG 2.1
Okręgowa Stacja Chemiczno – Rolnicza w Gliwicach nie posiada aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
Budynek Okręgowej Stacji Chemiczno – Rolniczej w Gliwicach usytuowany jest przy ulicy Generała Józefa Sowińskiego 26 w Gliwicach – wjazd od ulicy Płowieckiej.
Budynek posiada dwa wejścia:
- ogólnodostępne wejście główne, prowadzące przez drzwi zewnętrzne, do których trzeba wejść po schodach, przed którymi zostało wyznaczone miejsce parkingowe, które umożliwia bezpośrednie skorzystanie z umieszczonego na budynku w odpowiedniej odległości i wysokości dzwonka do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami,
- ogólnodostępne wejście główne, prowadzące przez drzwi zewnętrzne, do których należy wejść po schodach,
Klient niepełnosprawny odwiedzający siedzibę Stacji w zależności od stopnia niepełnosprawności ruchowej ma prawo skorzystać z pomocy w dotarciu do Punktu Przyjęci Prób, ewentualna obsługa zostanie przeprowadzona przed budynkiem Stacji na miejscu parkingowym które to stanowisko zlokalizowane jest bezpośrednio przy wejściu do budynku. Zaletą jest zlokalizowany na budynku na wysokości szyby samochodowej dzwonek. Klient niepełnosprawny nie będzie miał potrzeby opuszczania samochodu.
Pracownik Punktu Przyjęcia Prób zobowiązany jest do obsłużenia osoby niepełnosprawnej w pierwszej kolejności. W zależności od typu sprawy o wizycie osoby niepełnosprawnej informowania są pracownicy Punktu Przyjęcia Prób, Agrochemicznej Obsługi Rolnictwa następnie odpowiednie kierownictwo działów, Dyrektor OSCHR.
Każdy pracownik OSCR w Gliwicach zobowiązany jest do udzielenia pomocy osobie niepełnosprawnej w załatwieniu spraw związanych z działalnością prowadzoną przez OSCHR w Gliwicach.
Budynek wewnątrz jak i na zewnątrz nie posiada pochylni zapewniających dostęp dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi.
Ciągi komunikacyjne w budynku posiadają przeszkody architektoniczne w postaci schodów.
Budynek nie posiada dźwigów osobowych.
Do budynku i wszystkich dostępnych pomieszczeń dla klientów można wejść z psem przewodnikiem.
Toalety w budynku nie są dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Panią Patrycją Adamarek ( padamarek@schr.gov.pl ), tel. 32 231-26-31 wew. 21
Wnioski o zapewnienie dostępności oraz skargi za brak zapewnienia dostępności składać można pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną na powyższy adres.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu lub bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek i poprosić o interwencję w Twojej sprawie Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.gov.pl/web/bip/rzecznik-praw-obywatelskich
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego.
Stan na 01.01.2025 r.